Tankarna är hos morfar idag!

Idag den 19 maj 2004 så gick min käre morfar Willy bort.

Han var växelvis på korttidsboende där jag jobbade då.
Denna dagen var jag ledig, men var inne om på personalmöte.
Gick till morfar innan mötet men han sov så gott...
Efter mötet gick jag dit igen...då sov han fortfarande.
jag körde hem, lagade middag osv.
Körde sen in och handlade.
När jag kom hem så kom Joakim ut och mötte mig...
jag tänkte att det hör ju inte till vanligheterna..men men...
Men då berättar han att mamma ringt att morfar gått bort!!!!
VA??????????????
Men han levde ju när jag var där inne...båda gångerna!!!!!
Jag fick spel, i bilen och iväg, en runda in i stan, förbi mormors lgh men där syntes inte mamma och övriga, vidare upp vid sjukhuset...ingen bil där heller. Körde hem till min syster och vi åkte in till stan igen.
Nu hittade vi dem hemma hos mormor och vi åkte tillsammans allihopa upp till sjukhuset för att "titta" på morfar.
Han låg där så fint...såg ut som om han sov så lungt och fridfullt...men tyvärr var det ju sant...han fanns inte mer!

Dagen efter jobbade jag igen...jag samlade ihopa morfars saker och städade rummet när mamma och mormor varit där...kändes som att jag behövde göra det för att avsluta på ett bra sätt...

Än idag när jag kommer till Akuten och hamnar i det rummet där morfar låg så ser jag honom liggande där framför mig....de första gångerna var det tufft...men nu ger det ett lungt i kroppen...morfar finns här och vakar över oss alla....

 
       

Min älskade morfar!

Du är borta.
Finns inte hos oss mer.
Saknaden är stor,
men i mitt hjärta,
Du i ett eget rum bor.
Jag saknar Din röst
och Ditt härliga leende.
Det kan ingen ta ifrån oss.
Minnena av Dig lever vidare.
Alla roliga stunder vi haft tillsammans,
är sparade på en speciell plats.
Du var en mycket omtyckt person.
Kände alla och ville alla väl.
Jag kände mig alltid speciell,
tillsammans med Dig.
Du stöttade och hjälpte i svåra stunder.
Min egen hjälte.
Nu är Du borta.
Men för mig kommer Du,
alltid leva vidare.
Tomrummet efter Dig,
blir svårt att fylla.
Du finns i mina tankar,
Nu och i evighet.
Jag älskar Dig!
Min morfar Willy-
"Carlsson på taket"

Av: Maria 040519
 


Kommentarer
Postat av: charlotte

Åhhhhh beklagar! Min morfar gick bort för lite mera än två måader nu & saknaden är jätte stor så jag vet hur du känner dig :( Usha fyyy Fick tårar i ögonen när jag läste detta...

2011-05-21 @ 18:39:26
URL: http://danstjejsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0