Samtalsterapeut

Idag är jag ledig hela LÅNGA dagen!!!!!!!!!!!!!!!!
Det gillas!
I fm var jag med Isabelle hos tandhygianisten....

Hon skulle vara där 10.45 och vi var på plats 10.35 ....
Då kom en käck liten dam in....med stavar, leggings rosa tröja och bå ögonskugga. Hon skulle vara där kl 11.00.
Hon satte sig ner sidan om oss och började prata....

hon hade ischias ( vet inte hur det stavas), så hon skulle hitta en bra ställning att sitta i...för det gjorde ont i benet...sen var hon ju svullen i benen oxå och ont i knä i det andra benet!

Hon berättade att hon var gammal frisör, 71år, hade även varit städerska. hade eget hus på 140 kvadrat med stor trädgård som hon fixade med själv. Mannen hade gått bort. 2 söner...den ena lite krafig som henne och den andra smal efter mannen.
Hennes syster var 4 år yngre men hade början till alz, systern hade varit inlagd på nämdemansgården 2 ggr och hittat en man där...och hennes äkta man hade då gått upp på vinden och skjutit sig!

Ja hon skulle som sagt varit inne kl 11 men det blev 11.10...och jag fick veta allt om hennes liv, hur jobbigt det var med systern som hon inte hade kontakt med längre, sin bröstförminskning när hon var 39 år, att folk i allmänhet inte trodde att hon var 71 år ( vilket hon inte såg ut och verkade vara heller).
När hon hörde att jag jobbade inom vården ville hon ha min syn på allt, systern sjukdom...om mannens självmord kunde ha lett till att hon fick alz så tidigt mm mm mm ....
hon trodde att hon såg yngre ut för att hon var lite rund och då fick man inte så mycket rynkor lika lätt och man såg frächare ut som rund...ja så lite rund som du...haha...där fick ja mig en känga oxå...

När Isabelle kom ut frågade hon om jag hade haft kul!
Det var ju en trevlig dam och väldigt pratglad.
Man e lite trött i huvudet nu men jag tror att hon fick sagt ganska mycket som hon ville få ur sig och då satt jag väl där och såg inbjudande ut för att samtal.
Man gör man inte för sina medmänniskor?

haha...ha en skön dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hihi, ja jag visste att det fanns nått positivt med att vara rund. Då fortsätter jag med det, för inte vill man har rynkor i hela fejan. Nä fy!!!!!!

2011-05-09 @ 12:46:28
Postat av: Annica

Maria, du får ta åt dig äran. Du är en person som folk gärna vänder sig till då de har ngt att berätta... Härlig tanta! ;)

2011-05-09 @ 13:54:56
Postat av: Mia

Jag ser de framför mig, hur du sitter artigt sidan om damen o nickar o ler :) hehehe

2011-05-09 @ 14:46:00
Postat av: Maria

Cissi: Jag e oxå inne på det spåret..haha

Annica: tack så mycket för dina fina ord, de värmer i hjärtat

Mia: Du har helt rätt bild framför dej...kändes ungefär så...hihi...men hon var för go´

Kram till er alla

2011-05-09 @ 17:20:13
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: AnnaE

Härligt med såna människor.

Bara dom inte blr föör långrandiga...



Men hon kanske hade en sån dag

att hon behövde prata ut. Och då

fanns du där =)



Ha en bra kväll! //AnnaE

2011-05-09 @ 19:16:21
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: susanne

Haha! Hoppades du tog ordentligt betalt. Det är inte billigt att gå till "samtalsterapeuten";).

Endel kan prata ordentligt utan att man bad om det..

/ Kram Suss

2011-05-13 @ 14:42:26
URL: http://sussifartenigen.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-19 @ 10:44:49
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0