Alla måstens dag!

Idag är det fredag...ledig fredag...från jobbet då alltså...haha!

Tänkte börja dagen direkt med att städa...men var inte helt sugen på det!
Så istället drog jag av sängarna och startade tvättmaskinen med lakanen.
Sen lastade jag ut all pappersinsamling från garaget ut i bilen...den blev full som vanligt...( i och för sig inte så stor bil men ändå!)
Körde och dumpade av allt mög, sen vidare till pappas jobb med påsar som jag packat till dem ( hyllbärare mm).

Sen vidare mot hemmet igen men stannade till i Gärsnäs och handlade när jag ändå var där.
Träffade på Helena och barnen...blev en liten pratstund med dem....kul att se dem!

Kom hem igen vid 9.30 ca....åt frukost...tvätten vidare till tumlaren....kolla lite mail....allt för att slippa städa!!!!!

Sen blev det en sväng in på Lindex för jag skulle hjälpa svärmor att köpa en present.
Fyndade även en skjorta till Alexander...75 kr men hade en bonuscheck på 25 kr så 50 kr...som hittat!



Sen körde jag hem till mamma en runda för att hon passade Emmy...min systers flicka.
Vi tog ett litet lekpass...simmade på mamma och pappas sovrumsgolv, satt i massagestolen, målade väggar mm med brödpensel och låtsasfärg, tittade på gamla foton  mm, mm...
Hon fyller 3 år på måndag och önskar sig en trumpet och glasögon!
Jag tyckte att hon kunde önska sig ett trumset...finns ju såna söta till barn...hihi....låter ju en del!



Klockan blev 1 och jag körde till svärmor för att lämna kläder jag köpt. Hon tyckte också det blev fint...tur!
Sen vidare till bussen och hämta hem barnen.
Fixa lite fika...
Tyvärr hittade jag inte flera undanflykter så nu är här städat och klart.
Tvättat en maskin till....lakanen är klara för mangling...men det blir inte idag det!
Isabelle har en kompis här och de ska på fritidsgården ikväll...
innan dess ska vi äta tacos...

Ikväll är det Let´s dance igen..inte så många kvar.
Tänkte se om jag börjar sätta in lite foton också....har foton från dec 2009 och hela 2010 framkallade....
10 paketer foton som ska in i album...


Nä minsann...nu ska jag gå och hänga upp nästa maskin tvätt sen ger jag tusan i resten...detta var ju min lediga dag för denna veckan ( igår var det ju möte så den blev inte ledig)....måste ha lite vila sen e det jobb hela helgen!

Ha en skön fredagkväll.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: susanne

Haha! Ibland så tryter ursäkterna för att slippa något man inte vill.

Jobba helgen! Ja den är snart gjord. Snart är det måndag igen och ledigt. Tänk positiva tankar...:):)

/ Kram Suss

2011-03-11 @ 21:47:51
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Danielkl.com

Bra att du sorterar pappret och inte slänger det i den vanliga papperskorgen! =)

2011-03-11 @ 23:34:49
URL: http://danielkl.com
Postat av: sssuuuussssss

låter som en najs freda??? kanske inte när man jobbar helg...nej, jag spendera min freda nåt liknade men ja en del vin istället...mums..;) ska vi ta tag i våra söta små huven o ses snart????puss o ktamis..

2011-03-12 @ 10:40:18
URL: http://susannemars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0