På radion!

Den 6 juni (Sveriges natianaldag) var jag på väg till jobbet på morgonen.
Lyssnade på radion och denna tjej som då pratade var ganska komisk.
Hon konstaterade att idag var det ju då söndag och alla fick en xtra dag ledigt!
Ja nästan alla då...de som fick jobba var ju de på radion, poliser och taxichaufförer!!!!!

Jag funderade på att vända bilen och åka hem igen...haha!

Ja tänk inte på alla inom vården...sjukhus eller på boende...
alla som jobbar inom affärsyrket, bensinmackar osv osv osv....
Tror inte att hon var riktigt vaken när hon pratade!!!!!!

Idag när jag stod och målade på ovanvåningen var det återigen en som konstaterade att nu har ju alla varit lediga 3 dagar...skönt för dem!!! haha...

Ja ...men eftersom jag då inte är ledig denna helgen fast att jag inte är på radion, kör taxi eller är polis så ska jag alldeles strax bege mig mot jobbet för veckans sjätte och sista jobbepass!!!

ha det gott alla!

Kommentarer
Postat av: susanne

Hahaha! Visst måste hon varit lustig eller påverkad;)

Det är ju många som jobbar den helgen och även andra helger, då så kallade " vanliga" yrken är lediga...Men vad är vanliga yrken nu för tiden???

Här har det jobbats oxå. 30 timmar på 3 dagar,hehe. Är lite ledig i dag. Men sedan är det på igen imorgon kväll....Slit och släp, inget annat, hehe!

/ Kram Suss

2011-06-27 @ 14:01:47
URL: http://sussifartenigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0