♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick

Då måste jag bara ta när Alexander kom på att han kunde läsa! Det var när han gick i första klass.

Vi satt i hans säng en kväll och skulle läsa godnatt saga. Jag kämpa med att han skulle ljuda fram bokstäverna…så plötsligt läste han Barbapapa…

Han bara tittade på mig…mamma jag läste….

Ja det gjorde du!

Han tog några ord till…sen började han gråta av lycka.

Han ringde upp till Joakim i garaget, till mormor och morfar men det var inte hemma. Till min syster osv….

Ja detta är ett ögonblick som man minns och blir berörd av än när man tänker på det!

 


Kommentarer
Postat av: susanne

Sv Än så länge var det bara lill killen som mådde skit. Men än kan man inte ropa "hej!". Denna väntan kan gå en på nerverna.... Bara man inte får in det på jobbet, haha.



Idag jobbar man på att få ut julen i från stugan... det tar sin lilla tid, puh!..Och mera snö kommer det nu i skrivande stund.../ Kram Suss

2011-01-04 @ 22:59:19
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0