Utedag!

Idag har i varit ute nästan hela dagen!
Kvällsmaten (grillat) är nästan precis avklarat.

Jag har hängt ut tvätt för första gången i år!!!!!!!!!!!
Så skönt....och det luktar ju så gott!!!!



Jag skulle fortsätta min ombyggnad av kaninburen idag, fixade "reglar" till grindarna osv...men nä!
Så som jag tänkt bygga det gick inte...enligt min käre man!
Så han tog tag i projektet istället och fixade grindarna...gissa om kaninerna blev glada att få  komma ut i detta härliga väder. Har även börjat på husen till buren...

 Sötnos...försökte komma på hur hon kunde ta sig ut helt i det fria!

 Alex la sig till rätta i solen direkt....

 Plutten kollar läget!

Tyvärr är Troy dålig....han fick sitta kvar i den andra buren...


Jag har letat lite på Internet och det kan va ögoninflammation eller någon annan infektion, sjukdom...
har mailat till veterinären och hoppas få tid tillhonom snart!

Isabelle är rädd att han är blind eller så sjuk så att de tänkte avliva honom...men det tror jag ju inte.
Någon som varit med om detta innan?

Trädgården fick sig en lite rensning....högar med gamla löv mm försvann, alla saker som var sönder är borta osv....skönt att få det gjort!
Dum som man e har jag tagit mig på att jobba x-tra i morogn fm....jobbar 16-21 redan men ska rycka in lite på morgonen också.

kan ju säga att man ångrar sig ju lite nu eftersom ajg har så mycket att sköta här hemma och hoppas på en tid till veterinären också imorgon. men vi får väl se!

Hur har Ni tillbringat er söndag?
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Susanne Hansson

Ja visst har det varit en helt underbar dag. Här började dagen med frukost parrallellt med kladdkakebak. Därefter fick Akkie en liten promenad och Melvin cyklade med oss. Undertiden höll Mats på i trädgården. Därefter blev det en tur till Tågarp för inhandling av lite blommor. Väl hemma igen var det dags för lunch. Mormor kom och passade Melvin och Malte och vi tog kladdkakorna och gick till Gladan där det var dags för årsstämma. Sen blev det räfsning och gödning av gräsmattan och blommorna blev planterade. Sen återstod kvällsmat och bad av barn. En intensiv men mysig dag går mot sitt slut.

2011-04-10 @ 20:42:31
Postat av: Maria

Fullt upp Ni med!

Men gud va härligt det är när man kan gå ut utan att klä på sig femton lager!

Hälsa familjen

Kram

2011-04-10 @ 20:56:27
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0