Ny vecka...

Ny vecka börjar med ledig dag!
När jag lämnat barnen vid bussen ska jag köra direkt till JHL för att ha tag på flera "klammrar" så kaninbursbygget kan fortsätta.



Denna "lyxiga" två-rummaren byggde vi för ca 2 år sen...men den blev aldrig riktigt klar!
Inga hus och inga "dörrar" men kaninerna har trivts ändå.

Nu bygger jag om den till en fyrarummare!
Har delat av den och sätter nät emmellan, sen ska det byggas hus och göras grindar på alla 4 ingångarna....får se vad jag lyckas med själv...man e ju ingen snickare direkt!

Tyvärr kan ingen av kaninerna sitta ihop för de slåss. 3 hanar- två av dem är bröder....slog nästan ihjäl varandra i somras. Den fjärde är en hona och hon testade vi sätta ihopa med den kastrerade hanen, men han fick inte va ifred för henne....hon var på honom hela tiden!
Så nu får det bli en 4-rummare!

Önskar er en skön vecka!


Kommentarer
Postat av: Peiter

Roligt med såna projekt, även om man inte är en snickare.

2011-04-27 @ 13:23:15
URL: http://snickare-linkoping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0