Svartsjuka!!!

Tänk vad en liten söt 2,5 åring kan göra!!!
Vi hade det så mysigt när Emmy var här.
Gick till lekplatsen en sväng, plockade kastanjer, gick med kaninerna i koppel, hoppa studsmatta, åt snask, mös osv osv....

Var kommer då överskriften in  ...SVARTSJUKA???
Jo, Isabelle blir svartsjuk när Emmy är här. Tycker att vi gör allt för Emmy och struntar i henne.
Så är ju dock inte fallet...och jag har försökt att förklara för henne att när hon var så liten var det hon som hade allas uppmärksamhet...då var det bara vi i den närmsta kamratkretsen som hade barn (förutom Emma som är ca ett halvår äldre än Isabelle).

Sen blir det ju inte bättre av att båda dessa tjejer är lika envisa båda två.
När Isabelle gungade så skulle Emmy ha just den gungan. Och då flyttade Isabelle sig...(jag sa åt henne att gunga klart men nä då).
Sen hoppade de studsmatta...de slutade att Emmy sa till Isabelle att hon var dum i huvudet...och då fick hon så klart tillbaka!!!!! Ja herregud...dessa barn....när de sen lekte själv gick det hur bra som helst...haha.....mamma/moster ska inte va närvarande!



Men mysigt har vi haft!!!

Idag har jag och barnen varit en sväng i Kristianstad och inhandlat nya skor på Skopunkten.....5 par för ca 1100kr...det e inte illa. Vinterskor till båda barnen, gympa/dansskor till Isabelle och vanliga uteskor åt Isabelle....hon avverkar skor som andra byter strumpor....
Även jag hittade ett par stövlar som jag fastnade för...vet inte vad mannen tycker....de har ju inte rätt höjd på klackarna för att vara i hans smak..hihi.



Även fönsterna utvändigt fick sig en omgång kl 8 i morse...
Men nu ska jag inte göra nått....jo snart dax för lite kvällsmat..

Ha en skön söndag...
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det var snygga stövlar. Alltid bra att ha. Herr L skulle köpa skor till lill killen i helgen eftersom jag jobbade. Och han behöver vinterskor. Han sa lite förfärat när jag kom hem: - Hur f..n kan ett par barnskor kosta 700:-? Jag var tvungen att smålee. Därför att du inte vanlitvis handlar kläder eller skor till barnen. Barn kostar pengar. Vil man kunna köpa billigare skor blir det skopunkten och den finns inte här i stan. Då får man åka iväg och det ville han inte heller. Pest eller kolera, hahah / Kram Suss

2010-10-04 @ 11:13:45
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0