Rannsaka mig själv!!!

Igår hade vi personalmöte!
Många nya förslag och ideer lades fram, omklädningsrum, förråd mm mm mm...som inte finns tillräckligt fast det är ett så nytt ställe. Det är mycket på G och det som sas kändes helt ok...man kände att man ville vara med och göra detta till en bra arbetsplats igen! YES!!!!

Innan mötet avslutades skulle alla säga vad de kunde tillföra för att komma framåt ...
då brast det....
det var svårt att få fram hur man tänkte och så...och det blev ett svammel från mig

Vi skulle gå hem allihopa och rannsaka oss själva...
sagt och gjort....det blev mer bak ikväll...med många  funderingar!
man blir så avslappnad av ett bak och så det blev en massa muffins till frysen...



Men nu efter baket kan jag skriva ner hur jag rannsakat mig själv...

* Jag vill se postivt på jobbet och den nya arbetsgruppen
* Vi kan få in rutiner som kanske inte fungerar så bra nu med en arbetsgrupp som jobbat ihop i många år...det är svårt att byta och ändra rutiner...
*  jag kan se framför mig att vi kommer att utvecklas och bli bättre i den nya gruppen....
* de nya personalen blir en tillgång för oss
* ansvarsområdena kan delas upp lika mellan oss...(ingen som ska ha allt)
Det svåra med att se det positivt nu är att de som ska flyttas är kvar och börjar inte på de nya avdelningarna förrän den 15:e....därför känns det konstigt att prata om att man tror det blir bra...känns som man förolämpar dem då!

Det var väl ungefär det jag försökt få fram på mötet också...att man vill men känner inte att man kan släppa in det nya förra gruppen är "hel" igen!

jaja...idag känns det toppen.
Har precis varit i skolan och hjälpt Isabelles klass att planera sin klassfest på fredag!
Kul kul....nu lite fix sen jobb.

Kram och ha en bra onsdag

Kommentarer
Postat av: Susanne

Man får inte vara så "rädd" för allt som är nytt! Måste ge allt en ärlig chans..

Sv För att motverka rusket ute, gick jag och la mig i solariumet...SHIT, jag brände mig i ansiktet. Där fick jag för den dosen "vitaminer".....Ha en bra dag! / Kram Suss

2010-10-08 @ 09:10:12
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Susanne

Sv Har faktiskt sovit en timme nu med mina små röda fyrbenta vänner. Skall fixa mig nu för att ta mig till bugg kursen. Den startar kl 18. Hoppas din söndags kväll blir bra! / Kram Suss

2010-10-10 @ 16:57:04
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0