Mannen min...


Vet inte om Ni som läser kolla in kommentarerna?
Men i alla fall så har mannen min gjort en kommentar...


Postat av: Mannen
Fint älskling att du tar tag och fixar! Funderade på att gå upp och måla när jag kom hem 01.30, men behövde sova lite...

Oskar och Joakim i Kulla

Nu tänkte jag komma med en liten förklaring på detta!

Min flitiga man Joakim jobbar först heltid där han är anställd...(mek verkstad)
Har eget företag hemma med svetsning, fräsning mm.

Just nu har de upp över öronen med jobb så efter sina 8 timmar på jobbet kommer han hem och äter middag, vilar 15-20 minuter, sen kör han upp i verkstaden och fortsätter jobba...och då kan han stå där till både 1 och 2 på natten....för att få sakerna klara som chefen har lovat kunden ska vara klar dagen efter!
Hela denna vecka har det varit så...jobbar jag kväll får han va hemma och köra racet med middag, läxor, nattning osv.

Alltså....det hela handlar om att när jag skriver här vad jag gjort så tror han att Ni som läser tänker...MEN VAD GÖR GUBBEN????

Så för de som tänkt denna tanke ...har Ni nu fått förklaringen.

Så när jag e ledig och har tid ska jag försöka mig på lite av detta arbetet med ovanvåningen....bara för att underlätta....
och tjänar han in pengarna så kan vi lättare fortsätta där uppe....köpa tapeter, väv, färg osv osv osv...hihi

HAHA...ja det var det om detta!

Idag har jag i varje fall lackat golvet i förrådet 1 gång...



och sen spacklade jag sovrummet...andra omgången...får nog bli många gånger till om det ska bli bra när jag gör det...men men...

Det är kul när man ser att det går framåt...sakta...sakta men säkert..hihi.

Ha en skön söndagkväll...

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hm Din gubbe behöver inte ett handtag???? Min ledighet är ofrivillig. Gick upp och jobbade 100% när det behövdes. Men efter 2 år så har timmarna minskat( brukarna har "kolat", usch!)Så nu har jag återggått till grundtjänst 90,3 %. Jag tänker ju inte bjuda på min tid, så därför tog lag ledigt istället, haha. Är mycket lättlärd, haha / Kram Suss

Ps Det är så man får göra idag, för att få allt att gå runt. Men se till att han inte förtar sig!

2010-10-26 @ 12:55:35
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0