En magisk kväll...

Denna underbara trädgård med vatten, blommor, stengångar, murar, broar osv osv, osv....
Det var min farfar Hilding som en gång i tiden har grävt ut allt detta med spade och skottskärra...byggt alla murar och små hus mm.
Det måste va den finaste platsen på Österlen!

    

Tänk Er sen.....när mörkret fallet...
runt hela dammen, runt hela trädgården, på alla stenmurar och i rabatterna finns ljus, ljus och åter ljus....
100 marschaller och ca 350 st värmeljus...utplacerade efter genomtänkt planering....vissa träd var upplysta med strålkastare...

Man kan inte beskriva i ord hur vackert det var....man måste vara på plats....för att förstå vad jag talar om!!!
Och tänk Er sen ovanpå allt detta ljus så strömmar det ut vacker mäktig musik ur högtalarna...
bla ledmotivet till Titanic....annan klassisk musik....
ja...jag blir helt varm inombords...jag säger som andra sa igår kväll...man blir helt rörd...man känner tårarna bränna...


 Här kommer lite dåliga foton för att ge Er en vink av vad vi var med om igår kväll.....

     
Ni ser alla små ljuspluppar...det är alla värmeljus som är ute i trädgården....även ett litet bål fanns på plats....



Allt detta fina har arrangerats av min lillebror Martin!!!


Familjens eldsjäl.....han har planerat och fixat i veckor för att genomföra detta!
Jag kan inte annat än att beundra honom och ge honom en stor eloge för sitt engagemang...
DET VAR EN MÄKTIG KVÄLL!!!!!!!!!!!!

TACK IGEN MARTIN ...FÖR EN OFÖRGLÖMLIG KVÄLL!!!


(fotot är tagit innan på em)
Här inne i Lusthuset kunde vi bygga små båtar som vi sjösatta med värmeljus i....

   


Detta är den gamla drängakammaren....som Martin har lagt sin hand på...målat och sytt gardiner och satt in lite gamla fina möbler

    

Tanken var att vi skulle sitta i tält och äta lite gott som familjen fixat, pappa hade besältt landgång och mamma bakat kakor.
Men det var ju inte så varmt.
Så därför fick pappa och min andra bror Mikael ett ryck för 3 veckor sen och fixade till stallet....
gjuta golv, putsa och måla väggar osv....
och så här fint och mysigt hade vi det där inne...

 

Ja som Ni säkert har förstått så hade jag en mäktig, magisk upplevelse igår..
och jag kan bara rekommendera att om detta blir nästa år också och ni har möjllighet...så åk dit!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Betty

Svar: Tack, det värmer:)



Hur hittade du min blogg?:)

Kram

2010-11-08 @ 13:37:18
URL: http://tandpetarakademin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0