blir inte så mycket ida....

3 saker som jag är tacksam för idag: (kör en favorit i repris)

mitt jobb, mina arbetskamrater och mina härliga boende

Idag var en sån bra dag på jobbet....då man känner ...att allt bara är så rätt..
Kom in till en boende och när jag ska hjälpa henne av med nattlinnet så slår hon armarna om mig i en sån bamsekram så jag blev helt tårögd!!!! Och så står vi länge, länge, länge.....
Så glad och go  och härlig....tycker vädret är strålande osv osv osv...KAN DET BLI BÄTTRE???????

Sånt här bara måste man dela med sig av....annars blir det oftast att man gnäller över hur jobbigt det kan va!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad fint, jag tänkte på det igår, hur jag beundrar alla som jobbar med människor och verligen brinner för det som du verkar göra :) underbart. Förstår att det är belöning nog att få en sådan kram ibland, jag hade börjat störtlipa ;) härligt att du delar med dig KRAM :)

2010-05-06 @ 09:55:28
URL: http://annasadlib.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Vi har en herre som gillar att kramas! När jag kommer så säger han: -Tyst nu morsan medan jag kramas( undrar om han tycker jag pratar för mycket, haha). Det finns inget otrevligt i hans kramar. Han blir bara så glad, och ingen annan finns att kramas med än personalen. Alla behöver närhet! / Bamse Kramar Suss

2010-05-06 @ 11:56:19
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja ni har så rätt...vår förra chef sa när en boende hade gått bort och jag sa att jag började lipa när de anhöriga gjorde det...då menade hon på att då har man inte jobbat inom vården för länge om man kunde visa känslor.

Det är så härligt att få dessa leenden och ofta är det de man stävar efter ...specillet när man jobbar med dementa som inte kan få fram vad de känner på något annat sätt alltid.

Kramar till er båda

2010-05-06 @ 21:12:01
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0