Så synd om lilla mej...

Har jobbat hela helgen....kände mig krasslig redan i söndags morse , svårt att svälja pga halsont , men stod ut en delad tur ....
Kom hem och fick en sån frossa, på med joggingdress och täcke sen ner i soffan med halstabletterna redo. Kollade tempen ....jo visst 38,6...kul....har knappt sovit ett dugg i natt, kall, varm, kissnödig, törstig, halstablett osv...
Idag är jag så klart ledig, har fortfarande feber och så jäkla ont i halsen när jag sväljer och så känns det som en stor klump mitt i halsen. Ringde till VC men hon tyckte det var för tidigt att komma och kolla...jag fick vänta till onsdag!!!!!! Tack för den!!!

Nu sitter jag här och tycker synd om mig själv...är så hungrig men vet inte vad som kan slinka ner i halsen.....suck! Jaja...färdig gnällt!

I fm ringde telefonen....det var en tant som undrade om hon kommit till Karin? Jag förklarade att det var hos mig och sa mitt telenummer. Hon bad så mycket om ursäkt och pratade lite till...pigg och käck tant. Innan vi la på sa hon att hon skulle gärna vilja träffa mig för mitt skratt sa henne att jag hade ett vacker leende.....
TaCK så mycket...det värmde denna trist dag när jag bara sitter och tycker synd om mig själv!

Regnet öser ner, när barnen kommer hem så måste vi in till s-hamn så de blir klippta innan skolavslutningen! är ju inte helt upplagd för det men det är enda dagen det går så...

När jag satt här vid datorn i morse och skulle gå ut i köket så såg jag något krypa på sovrumsgolvet, vid garderoberna....shit en liten ödla.....ahhhhhhhh......ringde direkt till Joakim och berättade, han sa att där varit en under vedkorgen i helgen också....det är bara till att ta en burk och fånga den.....ahhhhh.....villl inte....men det gick fint...måste ut och kolla sen om det lever för jag dumpa ut den över staketet på verandan och den låg kvar på samma ställe länge....jaja...så går det när man tar sig in i mitt sovrum!!!

ha en bra vecka alla...jag hoppas att vädret blir bra till fredag när det är skolavslutning!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Visst känner man sig "ömklig" när man har ont. Typiskt är det ju att man skall vara sjuk när man är ledig och vill göra en massa annat. Krya på dig med hals ontet. Halsfluss - säkert! / Kram Suss

2010-06-07 @ 22:47:58
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack tack!

Sitter och väntar på att sjukhuset ska ringa upp mig...måste ha en tid idag,blir ju helt knäpp på detta.

Kram

2010-06-08 @ 08:19:10
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0