Dessa barn...

Alexander har varit helt rastlös idag...vi har städat, varit på promenad, planterat blommor osv....där i mellan har han varit orolig och gråtit...tror det beror på penicillinen....känner sig olustig.

Men i varje fall så ville han ikväll se på foto av mig när jag var liten...haha.
Ja tog fram mitt babyalbum och visade...det blev gapskratt....Isabelle kom springade och ville se vad vi gjorde...och tror ni det blev bättre???

Nej då....

Alexander undrade vilka alla var och jag berätta och visade...men när jag sa att det var Monica (min syster) som höll mig på ett kort så bara tittade han på mig...men mamma är hon din syster???
Amen sa jag det vet du väl att Monica är min syster!!!!

Ja men inte att hon var din storasyster...TACK för den... sen kom samma förklaring som kommit från alla andra barn som tror att jag är äldst av oss två...men du har ju större barn än hon!
Ja den har man ju hört ett antal gånger på scouterna, dagis, dansen osv...men men..så är det...är man bara 20 när man får barn så  är man ju inte SÅ gammal när ens äldre syster får barn 7 år efter sig själv... men det är inte lätt för barnen att hänga med på!

i Morogn är det skolavslutning och jah hoppas så att vädret ska bli bra....de stackars studenterna har nog regnat bort idag...vilket jäkla väder det varit hela dagen nästan...så typiskt!

Nu blir det sängen för mig...tack och hej

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0