Regler och bestämmelser

I bland blir jag så tokig på alla dessa regler och bestämmelser ( på jobbet).

Om detta händer så gör vi så eller så gör vi detta på detta viset.

Man får papper och listor och rutin osv på hur alla olika moment ska gå till.
Inflyttningar, städning, dokumentation osv osv osv...

Men sen när det verkligen är dax...vad händer då?????
Inte ett dugg, vi får själv ringa hit och dit, fixa och ordna...

Man ställer upp och går in extra (vänder ut och in på sig själv) för att göra det bästa av en situation som annars kanske inte blir så bra!
För att för sin egen del se till att det blir till det bästa för de boende!
För att man själv ska må bra och känna att jag gjorde allt för att detta skulle gå vägen!!!!
Man lättar på sitt magonda....och vet att man gjort vad man kunde!!!!
Ändå ligger man vaken och undrar...om det hade gjorts enligt reglerna hade det då blivit bättre eller ??????

VARFÖR SKA DET DÅ FINNAS ALLA DESSA PAPPER OM DET SEN INTE FÖLJS AV DE SOM SKRIVIT IHOP DEM???????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Usch ja...har bara varit en smula irriterad denna vecka!!!!

Nu har jag bara ett pass kvar 16-21 ikväll...sen är det semester!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan ju så klart bli inringd tom söndag när jag börjar på riktigt!

Ha en bra dag!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: susanne

Ha ha.. Har precis glömt bort hur livet fungerar. Det lät som det var min arbetsplats...:)Allt låter så fint på papper. Men verkligheten är en annan! Men skulle skulle något gå "galet" så skall man väl kunna hänvisa till: -Att vi gjorde enligt RUTINERNA.../ Kram Suss

2010-07-14 @ 10:06:44
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Maria

ja det e ju så....

2010-07-14 @ 21:19:27
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0