Omtänksam syster!

Alexander blev dålig i går kväll...kräktes ...hela soffan, golvet på väg in på toaletten och halva badrummet....kräk överallt! Det blev till att torka, torka, torka!  En gång till senare men då hann han in på toaletten...

Idag har han feber men hade gärna åkt iväg till skolan!

Isabelle hade fullt upp i morse...ritade och skrev på ett papper...
När hon var klar kom hon med det till mig och sa att jag skulle läsa det för Alexander sen.

Så här stod det i en pratbubbla...som en tjej sa...troligen då hon själv:
" Hej Alexander. läs dem här tipsen utanför pratbubblan. Från Isabelle."

TIPS!
1. sov myket
2. tänk på någåt kul!
3. tänk glat!
4. Tänk inte på att du är sjuk så går det fortare över!

Kryja på dig! Kram syran

( stavningen är hennes)

Ja .....ibland tänker man att de snart ska slå ihjäl varandra men innerst inne så så är det väldigt måna om varandra!

Så nu sitter vi här hemma Alexander och jag....blev VAB idag då....
trodde nästan inte att man skulle kunna ta sig fram idag på vägarna så som det vräkte ner igår...såg inte vägen när jag körde från jobbet...men det lugnade sig igen så tur var!

Alexander ligger på soffan och ser på scobby- doo...har frågat några gånger nu om inte febern är borta...men tyvärr så känns han nästan varmare nu än i morse. Lite trist för imorgon är det disco i skolan och han ville åka dit....det brukar han inte vilja så det är lite synd.
Isabelle fyller år i morgon och vi ska fira båda barnen på lördag om det går...får se hur han är...

Ha en bra torsdag!

Fick försten stygnen tagna igår på jobbet...så skönt...även om del av personalen där uppe undrarde om ssk plocka löss på mig...haha

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jaa, ibland kan man verkligen hålla sig för skratt. Att torka efter sina barn känns ju O.K, men att torka både det ena och det andra ifrån andra i Vinterkräke tid är mindre lustfyllt. Har gjort det i 4:a veckor nu. MÅTTE DET VARA SLUT NU, haha. Hoppas ni får en bättre kväll idag! / Kram Suss

2010-01-28 @ 16:42:08
Postat av: Maria

usch jag fattar inte hur du orkar, e det många sjuka än?

Jag hatar spyor, torkar hellre skit då!

Hoppas det snart är över för er!

Ikväll e det lugnt än så länge och feber har gått ner...så jag håller tummarna på att det är över!

Kram

2010-01-28 @ 19:47:11
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0