Omtänksam läkare...

I fredags eftermiddag när Isabelle kommit hem från skolan ringde det...skyddat nummer!
Jag bad Isabelle att svara...och om det var en försäljare så var jag inte hemma...(är så trött på dessa)...

Hon svarade och började prata och svara...ja....ja....bra....ja...osv.
Jag tänkte först att det var en dum en som inte hör att det är ett barn han pratar med...bara han inte lurar på henne nått! Sen la hon på luren och berättade vem det var!

Det  var läkaren som vi träffade på akuten 1:a gången vi var där. Han ville bara ringa och berätta att avföringsprovet var bra och så ville han höra hur det var med henne nu, om hon hade haft mer ont och hur hon mådde nu.

Jag blev helt paff....det har jag nog aldrig varit med om att läkaren själv ringer och kolla läget och berättar provsvar så. Sen tänkte jag varför han inte frågat efter mig???
Men sen slog det mig att Isabelle vet ju faktiskt bäst själv hur hon mår...och har måttt...så det var ju helt rätt!

Ja det finns visst läkare som bryr sig om sina patienter...nötet vi fick på akuten andra gången var ju ingen stjärna direkt som gav medicin mot UVI som inte fanns och dessutom var det inte rätt medicin!!!
Är det konstigt att man tvivlar???

jaja...nog om det!
I lördags firade vi barnens födelsedagar....16 vuxna och 10 barn....
Det gick alldeles galant....man är ju alltid lite nervös med så mycket folk....många barn som ska samsas osv men det var abslout inga problem.
Bjöd på tacos....och som vanligt blev det mängder över...jag har en förmåga att ränka ut vad som ska gå åt..och sen lägga till lite för säkerhets skull!!!
Så det blev tacos ikväll också...och 2 lådor färs i frysen till köttfärssås...men det är ju bara att ta fram och fixa till!

Idag började dagen med disk och undanröjning av allt ....sen körde vi till Bo Ohlsson
   där barnen fick presentkort och pengar att sätta spätt på !  Blev lite shoppat.

Annars har dagen varit lugn...nu ska jag se om det finns något av intresse på tv:n annars blir det sängen!

ha det bra!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0