Julen som snöade in!!!!!!!!!!

Lille julafton....innesnöade.
Vi skulle till mamma och pappa för att fira med dem och mina syskon!
Snön yrde, jag kom  aldrig fram till jobbet....

Vi halv sex gjorde vi ett försök att ta oss iväg...skottade oss ut och körde...
2 hus längre fram på vägen fastnade vi i snön....sen tog det oss 1 timme att skotta oss hem igen...

Ledsna och besvikna för att inte kunde fira jul med familjen....alla andra kunde ta sig dit!!!!
Vi tittade på film och gjorde det bästa av kvällen...men det var trist...
första julen utan föräldrar och syskon!!!

Barnen ville öppna vars en julklapp och de valde själva...

  

Julafton...fortfarande ingen som plogat!
jag fick kämpa mot snön för att få upp ytterdörren,sen fick vi skotta oss runt huset för att ta oss till bla kaninerna och veden!

    
   

Julaftonskväll skulle vi fira hos Joakims föräldrar...så jag packade julklapparna i ryggsäckar och väskor...ner i sopsäckar och på pulkorna....
full vintermondering och ut i snön...
inte ens gatan genom byn var plogad...så vi pulsade fram genom drivorna...men fram kom vi!

Vi hade en mysig kväll med god mat och fina julklappar...

Så nu har jag gardiner, plädar och sängöverkast till nya sovrummet där uppe....NÄR NU DET BLIR KLART...SÅ FINNS SAKERNA PÅ PLATS!

 
Så här fina var barnen...det var inte läge för klänning när vi skulle ut och traska...
                   
                    
     


Idag juldagen...fortfarande inte plogat i byn...vi kommer ingenstans, drickan börjar ta slut, pålägget är snart uppätit, inte mer än 2 middagar kvar i frysen....

JAG HOPPAS ATT DET BLIR PLOGAT IMORGON....FÖR VI BEHÖVER HANDLA!!!!!!!

DETTA LÄR BLI EN JUL VI ALDRIG GLÖMMER!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0