♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick

26 mars 2010...

Jag går ut och ska mata kaninerna som vanligt...
Ida,Troy,Plutten och Alex.

Alex och Ida bor ihop just då....
Alltid när man kommer ut så möts man av Idas ansikte ...men inte idag!!!

Jag förstår direkt att något hänt!!!
För hon kommer alltid alltid ut ...

Jag öppnar så nätt dörren till det isolerade rummet...lite skakis...
Jo det var som misstänkte...hon ligger där död!

Helt stilla orörlig ligger hon där.
Fortfarande mjuk och go´så det han nog hänt bara en stund innan jag kom ut.

Jag stänger dörren och ger Alex och de andra 2 mat.
Tårarna börjar komma...(fast det "bara" är en kanin).
Men vi hade haft henne i ca 8 år...

Jag funderar på vad jag ska säga åt Isabelle...det var ju hennes FÖRSTA kanin.
Men då kommer Isabelle och jag hinner inte tänka.
Hon ser på mig att något är fel...hon tittar in i burarna och undrar var Ida är?

Så jag får berätta direkt utan närmare funderingar.
Isabelle blir jätteledsen och vi väljer ut en plats att begrava henne på i trädgården.
Vi gräver och drar upp buskar och fixar!
Sen planerar Isabelle lite blommor på graven.


Kommentarer
Postat av: jess

nemen usch... ja dom sätter sina spår dom små liven...

2010-12-13 @ 10:12:53
URL: http://theshedevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0