♥ Dag 17 – Mitt favoritminne

Det får nog bli när vi fick reda på att vi väntade Isabelle!

Jag hade drömt några nätter om en blå barnvagn i Joakims "gästrum". Jag bodde inte hos Joakim då.
Misstänkte lite att jag kunde va gravid. Vi pratatde om det och kom fram till att det var absolut inte läge då...jag hade precis tagit studeten och var bara vikarie på olika dagis runt om i kommunen. Så vi var nog ganska överens om att då fick vi göra något åt det om så var fallet.

Dagen innan midsommarafton fick jag tummarna loss och bokade tid på BVC. Hade inte ens en tanke på att göra ett test hemma....19 år gammal. Så jag åkte dit. Fick det positiva svaret och direkt då visste jag att detta kan vi inte "ta bort"!!!!!
Körde upp till Joakim direkt på jobbet och berättade! Lite förvånad han också.

Dagen efter var det midsommarafton....vi skulle vara hemma hos Joakim i tält...
Under kvällens gång och flera snapsar i halsen på honom så ville han berätta för alla att vi skulle bli föräldrar....Men jag lyckades få tyst på honom.

Sen gick det ganska fort....
mamma skulle sen en dag säga till mig att det kanske var dax för p-piller....så då fick jag berätta att det var redan försent!
Det var inte så lätt att berätta det för andra...hur gärna man än ville så var man ju inte så gammal....

Jag flyttade in till Joakim i juli och sen är Isabelle född den 29 januari.

ja så gick det till den gången!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0