Fredagen har bara försvunnit!

Idag jobbade jag heldag ...och allt flöt på som vanligt!
Man blir fort varm i kläderna!

Rebecca (mammaledig från jobbet)och lille Måns var och hälsa på oss i fm...så mysigt!
Han e´så kär och hon så saknad på jobbet!
Blev tyvärr ingen bild av dem idag...men Ni skulle sett han!

Jag tror att alla äldreboende skulle ha tillgång till en liten baby.
Tanterna blir ju i extas när de ser dessa små liven!

En av våra boende kan va lite seg på morgonen...så idag tog jag en rövare med henne...(det mesta är tillåtet så länge man inte kränker dem).

Jag gick in som en liten solstråle och önskade god morgon....fick ett "litet" leende tillbaka.
Sen berättade jag att vi hade en liten baby ute i köket som hon gärna fick följa med och hälsa på....
och vad händer...tanten flyger upp ur sängen, kläderna på i en vänster och sen mot köket!!!!

Ja ALLA skulle ha tillgång till babisar!!!!!!!!!!

Efter jobbet körde jag direkt till Ystad för att handla in vad som behövs till morgondagens kräftskiva.
Även en kalaspaket skulle handlas in.

Väl hemma vid 19.30 efter en långsam färd hemåt bland traktorer och tröskor så har jag nu bakat kladdkakan med After eight i och testar en ny vit kladdchokladkaka som var med i Halv åtta hos mig...luktar gott från ugnen kan Ni tro!

Vi får väl se vad gästerna tycker i morgon.

Barnen har haft det kul i skolan.
Alexander har äntligen fått vara på fritidts igen...som han längtat!
Och Isabelle har haft kompisar med sig hem både torsdag och fredag.

Det var ganska skönt med en sån här mjukstart på jobbeveckan...för gud vad jag e trött i dag.

Ha det bäst alla!

Vi hörs!
Kram kram


Kommentarer
Postat av: susanne

Sv Maria

Jag jobbar 100% ( och lite till) haha. Sedan har jag lite andra saker för mig så det blir inte mycket ledig tid. Hoppas kräftskivan blir lyckad. / Kram Suss

2010-08-20 @ 22:13:24
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Du e ju för underbar. Tack för pratstunden. Får träffas snart igen o ventilera mer. Kram

2010-08-21 @ 23:04:08
Postat av: Maria

SV Rebecca: Det e du med ...därför du är saknad! Ja vi får ta en date igen snart! Kram

2010-08-22 @ 11:19:06
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0