Snart slut...



                         Blåsigt värre!!!!!!

Ja då har det varit helg igen!!!!
veckorna bara springer på....
Igår lördag var vi och shoppade lite, jag och barnen, mamma och lillbrodern.
Det blev lite uppdatering av vinterkläder och skor....
Blev ju höst så fort..... har inhandlat nya värmeljus för mysiga höstkvällar .....
Det e´ nog det bästa med hösten!!!!

Vi tog en fika hos mamma och pappa efter shoppingen och även andra lillbrodern va där, sen kom syster med familj också.
Kul att träffas ...blir inte så ofta som man önskar när alla jobbar och sliter på sina håll, speciellet när man jobbar helger också så blir det svårare.
Mamma och Monica jobbar varannan helg...usch....
Så igår fick jag och barnen dagens dos av Emmy...detta helt underbara barn.....så full av bus och mys hela tiden...
   

Igår kväll var det då dags för byns höstfest...tyvärr hade inga tid att åka med oss...är ju så mycket fester och annat nu....så vi gick dit själv.
 redo för fest!

Festen då....
ja vad ska man säga..jag och Joakim + kanske 10 till under 40 , sen resten va väl 50+.
Bordsplacering...hamnade hos några vi absolut inte kände....men de va trevliga så det va inga problem.
God mat, bra musik...dans till Magnus och Håkan.
Var lite segt direkt efter maten, var och vem skulle man sitta med?.....men det löste sig...pratade lite här och lite där....
Fördelen med att vara på fest med "lite" äldre är ju att de gillar att dansa. Så det blev en hel del svängande av de lurviga.
Kul....vid halv ett åkte gummistövlarna på  och vi gick hem i sällskap med grannarna...
det blev en lyckad kväll trots att man inte hade så stora förväntningar...när man åker själv.

Så idag söndag.....mitt projekt idag är : ATT STÄDA I TVÄTTSTUGAN....tvätta, vika tvätt, stryka, mangla, få undan allt som gärna hamnar här när man ska ha bort det från nån annanstans ....
är också kanelbullens dag idag...köpte djupfrysta på ica....bor ingen supermamma i detta hus som har haft tid eller ork att ta tag i ett bullbak just nu!!! Lite synd för det e ju annars ganska kul att baka.
Barnen har kompis här idag och mannen ska upp i verkstaden.

Har klagat ett tag över att jag inte fått ny tid till kirurgen för mina knutor....men i fredags dök den upp..kallelsen....shit.....så på torsdag är det tid kl 11.00....då ska några av mina knutor bort...och även lite frisyr....hjälp... sköterskan sa sist att hon rakade ordentligt så var det lättare att sy....jaja...det e´ju höst nu så jag får väl ha mössa på mig!!!!

Nä nu ska denna Bengtsson ta tag i dagens problem...jaja...tvättstugan då....

ha en bra kanelbullens dag!

kram kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Knutor??? Detta lät inte så hemskt roligt. Hoppas att detta går bra! Grannfest - Det skulle vara mycket roligare om alla ställde upp, men som sagt! det kan vara svårt att få till. Fick dra en sväng över akuten idag. Har dragit på mig en luftvägskatarr. Det lät som man hade ett musbo i bröstet o andades i ett sugrö, hemskt. Det känns bättre nu med lite medicin i lungorna. Ha en skön kväll bland de tända ljuse. / Suss

2009-10-04 @ 18:11:57
Postat av: Maria

Usch det låter ju inte bra! Du får krya på dej, har du jobbat denna helg oxå? Jo har lite äckliga fettknutor som sticker upp ur håret...inte vackert! men nu ska några bort i varje fall.

Sköt om dej! Kram

2009-10-04 @ 19:30:33
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jodå, jag har jobbat må-du-tro. Är det inte det "VI" gör haha, trotts att vi mår dåligt??.Tog svängen efter jobbet, orkade inte med luftbristen längre. Gud vad det är skönt med djupa andetag! 6 helger, bara 2 kvar jiippi. Imorgon ledig, börjar tisd-kväll. Tack för omtanken! / Kram Suss

2009-10-04 @ 21:37:45
Postat av: Maria

Ja vad gör man inte för sitt jobb...men man hade ju i och för sig inte gjort det om man inte hade trivts. Satt precis och kollade mitt schema och ibland undrar man hur man tänker....jobbar fre

-mån denna "helg" som kommer, på tisdagen e det matmässa i Malmö med jobbet som jag ska på, ledig onsdag, jobbar extra torsdagen sen har jag fre-mån igen..!!!!!

ja ja när man väl e uppe i det så går det.

Sköt om dej!

Kram

2009-10-04 @ 21:56:31
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0