Favoriter

Idag e det fredag, 12 juni. Och jag har semester...jaja  bara idag!!!!
Vi ska till våra grannar på Garden party.  Tyvärr vill vädret inte vara snällt ....tältet är på väg att blåsa ifrån dem...
så festen blir i  Medborgarhuset istället.

Och det e´ då min överskrift FAVORITER kommer in.



Köpte en klänning i Helsingborg när vi var med jobbet på planeringdagar. Tittade på turkosa klänningar som skulle matcha min fina tatuering, men hittade inget. Skulle inte ha något heller ... var bara fönstershopping. Vi var då på väg till HM för att handla skolavslutningkläder till barnen... när vi passerade MQ.
I skylten hängde en ljusgul ballongklänning...och typ tubtopp upptill. Var bara tvungen att pröva...och så passa den !!!!
Fick lite ångest .... skulle ju inte ha till mig....399 kr...usch va dyrt !....men jag kunde inte låta bli. När jag kom hem slog jag in den så fick det bli min mors dags present....oj vad överraskad jag blev !!!!
Gud va gla´ jag e´ att jag köpte den.... den e så skön och så fin ( tycker  jag). Mitt nya favoritplagg !!!

Och jag kan ha den ikväll eftersom festen blir inomhus !!!





När jag nu e inne på favoriter så ska dagen idag innehålla lite såndana. Vi har varit och hälsat på min favoritsyster Monica ( vilken tur att hon e favoriten då jag bara har 1 ) och hennes dotter Emmy. Min favorit systerdotter och mitt favorit gudbarn. Väldens goaste unge !!!!! Blev 1 år i mars men är redan så med på allt, pratar, busar ...... ja hon e för härlig !!!!
                                                     

Vi har även kört till min favoritblomsterflicka Emelie (Österlens binderi). Hon gjorde min brudbukett....och så fin den blev...min favoritbukett...

Har köpt något fint till grannarna ikväll. Och då har hon alltid bra ideér när ens egna sinat....

Nu ska det  städas över lite ....barnen ska vara hos farmor och farfar ikväll men de åker nog hit sen när de är till för nattning... så det måste dammsugas lite innan det....

Jag önskar alla en skön dag... om bara vädret kunde bli lite bättre oxå.

Kram kram

 Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning.
Källa: Nalle Puh - A.A. Milne

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Trevlig helg!

2009-06-12 @ 15:18:12
URL: http://tegenmark.blogg.se/
Postat av: Mia

Din brudbukett var så vacker!!!

O vilken fin klänning! Lägg in en bild när du har den på!

2009-06-13 @ 15:51:43
Postat av: Maria

Ja tänkte ju ta igår innan festen men gömde det, kommer senare !

2009-06-13 @ 21:05:31
Postat av: Erika

Jätte fin klännning!

2009-06-15 @ 21:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0