Emmy sover över

Den 14 mars 2008 blev jag MOSTER!!!  Vilken lycka...ett litet knyte på 2760 gr och 48 cm....


  Äntligen..... så kul och så liten...och så mycket känslor...lika stort som att bli mamma....
Sen blev jag "utvald" att bli gudmor....ja vad ska man säga...


   




MITT GUDBARN EMMY


Att få bli gudmor
är en gåva och en ära,
att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.


                                                                                                 Vi hör ihop,   

genom släktens band.

Dragen man ser,

från båda släktenas håll.


Du lilla Emmy,

så söt och rar.

Redan så med och

med glimten i ögat.

Jag sitter som betagen,

när Du på mig tittar

och bländar mig med ditt härliga leende.


Ditt liv jag följer
med spänning och med glädje.

Att få följa dina framsteg,

Det är en gåva!

Det är med stolthet och lycka

jag tar på mig denna uppgift,
för jag känner något särskilt
för mitt lilla gudbarn Emmy.


Maria, moster och gudmor  



Nu har denna lilla flicka blivit "stor " och redan fyllt 1 år....  usch va tiden går...men lika stolt är jag än - att få vara en stor del att detta lilla busfrö Emmys liv...

                                               
                                                                             Emmy busar på sitt 1-års kalas !!!

Jag bara älskar bebisar...och förstås även större barn och mina barn ...och dina barn...och alla barn !!!

Idag lördag så är min syster Monica och hennes man Martin på 30 års fest....och gissa vem som är hos oss...övernattning på G!!!!
Så kul vi har det, mina barn, jag  och detta lilla busfrö, även Joakim förstås....märks att hon hör till släkten Hernedahl för munnen den går ...precis som på oss andra!!! Vi har hoppat studsmatta, gungat, rutschkanat...Vi har ätit tacos, varit hamnen och ätit glass och bara haft det bra!

                                                                           
                                       

23.30 kom detta lilla pyre med solhatten på...DÅ SKULLE HON UT OCH GUNGA!!!
Men till slut gav även lilla Emmy upp...
Isabelle somna först på soffan, sen Alexander efter att Joakim läst för honom och sist och även minst Emmy som precis har stängt ögonen i resesängen... Sov gott alla gryn...

Emmys största  samtalsämnen har varit Jocke och öl....  Emmy tyckte nog inte om detta !!! Hahaha


Kram kram


  Kom inte för sent till det du vill komma i tid till.
                               Källa: Nalle Puh - A.A. Milne

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0