Bad bad day...bad bad mum...

Jag vad kan man säga...allt klaffade inte idag!
Började direkt i morse när det snöade ute!!!!
Fick fram termobyxor osv men när Alexander fick på sina så var de för korta och trånga...passade för en månad sen när vi testade!!!!

En sak till att fixa idag!!!!

Skulle varit ledig...men hoppade in x-tra 2 timmar på morgonen....gick väl bra!
Sen vidare för att prova ut arbetskläder...det tänkte jag skulle gå på en kvart typ...men tji fick jag....11.15 stod vi i kö för att lämna beställningen....13 före i kön!!!!!!
Jag skrev ner det jag skulle ha för att köra till Borrby imorgon istället och fixa det.
Tänkte hinna med Bo Ohlsson innan Alexander kom 13.30 tänkte jag...Monica syster frågade då om Alexander inte sluta 12 idag...nä sa jag 13.30 så vi kommer sen och bakar pepparkakor.

Så hem som sören och bytte om och iväg...hittade det jag skulle i affären och gick lite extra för att dra ut på tiden, tänkte hämta Alexander i skolan så sparade vi lite tid...
Så i bilen hemåt...ca 12.40 börja jag fundera på att Monica sa att han slutade 12 idag....men det gör han ju på onsdagarna....hmmm....shit det e  onsdag idag...telefonen gick varm...till Joakim, fritids osv...

5 minuter senare ringer svärmor...då har hon en gråtande Alexander där som precis kommit dit!!!!!
Han hoppade av vid möllan, gick hem, ringde på dörren...ingen hemma..satte sig och väntade  i 30 minuter sen gick han upp till farmor och farfar...och där hämtade jag han 5 minuter senare...det gick inte i några 90 km hem kan jag säga!!!!!

Usch stackars barn....första och förhoppningvis sista gången detta händer!!!!

Vi åkte till Monica och Emmy för pepparkasbak...Isabelle kom dit när hon slutat.
Där blev inga missöden som tur var...Monica och jag kämpade tappert med den sista degen..då lekte barnen under finrumsbordet istället!!!





Sen skulle Isabelle vara på dansavslutning kl 17-18...så iväg och lämna henne och hem och fixa mat...möte på dagis/fritids 18.30.....Joakim körde dit....

pust...nu ska vi fixa läxorna och komma i säng i tid....längtar till jag ska vara ledig 6 dagar efter jul..känns som det kan behövas!!!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0