Årskrönika...2009 !

Ja ett helt år har gått...fort....och vad har hänt???...något speciellt..... ny bil i januari...
Mazda 3...
 den andra small på affärens parkering...lukta inte hallon!!!


På ovanvåningen har vi kommit igång så nätt...


Isabelle har 0:at för första gången...

vilket då innebär att gamla mossan också nollade...japp 30 blev det!

Vi fick snö...
 

och sportlov...
    


Lilla gullungen ...min guddotter och systerdotter Emmy fyllde 1 år!!!


Vi fick nya fiskar i dammen...


Våren kom...
 

och så gjorde Alexanders allergi... tråkigt!!!


Jag blev grundlurad av jobbet...IGEN!!! Vi ordnade en fest för en som slutade och en som gått färdigt skolan...TJI fick jag...30 fyllde man ju! mat i Ystad...
 

Ovanvåningen rullar på...


Sen var det då min tur att 0:a....

bjöd gästerna på mina goda smörgåstårtor...eller mammas recept då!
  

Fick mitt namnsmycke jag ville ha..Joakims egen tillverkning...
 


Sen var det då äntligen dax...Valborgsmässoafton...SCOTTS i tingvalla....blev lite hjärnvätt där ett tag...
          

Balkongen fick golv...
   

                                     


och vi hann med en utflykt till Bäckan och en paddling...
   

Den 19 maj var det 5 år sen morfar Willy dog...suck...bättre morfar finns inte!


Den 20 maj fick jag min "första" tatuering...Joakim fyllde 37 den dan!


Vi intog ofta balkongen för fika och dylikt...
  
                  
och i år firade vi mors dag nere på spinnenriet med både mammas och pappas släkt...delar av...


Vi försökte oss på fiskelyckan ..både i Baske hamn
  
och Gyllebosjön...men utan framgång...
    

Sen var det tid igen...Sommarnatta med Scotts och Perikles...så sjukt kul!
        
   

Det blev midsommar...



Mamma och jag tog barnen för en tur till Ullared....barnens ögon tindra när vi sa att det fick ta vad de ville sen fick vi se....får vi alltihopa??? JAPP!!!!!
  

Vi har varit på stranden...

  

Åtskilliga timmar la jag ner på vedklyvning


och så målade vi lite här hemma...
 

I år höll vi oss till Smedstorps marknad...
 

Isabelle lekte modell...


Isabelle och jag trotsade ovädret....och körde till Kristianstad för att se Scotts i ösregn...
Hon tyckte de var bra men vill inte kännas vid det!!!
   

Sen blev det konsert med Johan Palm också den i Kristianstad...
 

Den 12 juli firde vi 1-årig bröllopsdag ...åt gott i Ystad...


Den 29 juli var det 11 år sen jag flyttade til Joakim och Gladsax!

Sen hade vi ju lite sommar ...och semester...
      
   
Balkongen fick sitt staket...så snyggt...Handy man själv i huset som gjorde det!
 

Sen blev det golv på ovanvåningen...
 

Vi tog syskon med barn foto till mamma och pappa...


Mamma och pappa  firade sina 55-års dagar med Martins 20-års dag och Josse 21år.
 

Sen blev det tjejkväll hos Marina med Tingvalla och Scotts...
    
tror dock att intresset svallnat lite...var nog nyhetens behag....jaja...kommer de hit igen så ska jag dit!!! Lyssnar än och läser hemsidor och blogg men annars e det lugnt!

Rummen där uppe reglades upp.....och isolerades..
 

Vi ordnade en halloweenfest i Medborgarhuset....Ca 50 pers kom, mat, Dj osv...Lyckat!
  
värdpar!              Vinnarpar!          Söte bror!

Julbordet har stockat sig i år....Hotell Svea, ystad saltsjöbad, Löderups strandbad och Suxxesshallen i Tomelilla.
Vårt julkort såg ut så här...

jag fixade en ny frissa...vågade klippa lugg igen efter ca 8 år...


Julstressen kom som vanligt och mitt i röran fyllde Alexander 8 år...



Det blev vinter plötsligt och vi fick en lite vit jul!
  

Julaftonstraditonen ändrades....Monica och Martin hade det i år...annars pendlar det bland "gamlingarna"!
  

Jag var ledig mycket i mellandagarna och fick en hel del fixat.

Nyårsafton idag det...firar vi i Tommarp hos vännerna...alltid samma gäng som träffas...blir alltid så kul!

Nu vill jag önska ett GOTT NYTT ÅR och ett superskönt 2010!!!

Vi ses !

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh.. vilket fin årskrönika du gjort. Jättefint! Borde jag också göra så man kommer ihåg.. rätt bra det här med blogg ..blir ju som en dagbok. Gott Nytt År till dig och familjen med. Kramar från Kalmar!

2009-12-31 @ 16:06:49
URL: http://annasadlib.blogspot.com/
Postat av: Maria

Tack så mycket Anna!

Jo, man ser tillbax och ionser att man hunnit med en del på året...

Kram

2009-12-31 @ 23:44:20
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Susanne

God fortsättning på det nya året 2010. Hoppas detta blir ett bättre år än förra, ialla fall vad det gäller jobbet. Slipper ialla fall att jobba julhelgen haha. Nu slipper jag undra var du har din fina tatuering? Den är jätte vacker. Har själv en på armen. Ha det så bra, så hörs vi./ Kram Suss

2010-01-01 @ 12:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0