WOW, DET HAR KÄNTS SOM SEMESTER!!!!

I helgen har det känts som semester!
I lördags var jag och barnen nere hos farmor på Spinneriet.
Pappa, mamma, Mikael, Monica och Emmy var också där....och så farmor förstås!
Vi rensade rabatter, klippte träd och buskar, gräset klipptes, gångarna räfsades ....ja vi var överallt!
Så fint det blev.
Det roligaste var nog när vi skulle klippa gräset längs dammen....då kan man inte köra med åkklippare....
så jag sa till pappa att jag kunde klippa.....han kom då med 2 klippare....jag tog den första, Mikael den andra. När vi vänt och kom tillbaka där vi började så kom pappa med en tredje klippare....så där gick vi, Mikael, jag och sen pappa .....det gick fort.....Hernedahls är effektiva!!! Hahaha.....

Detta gjordes eftersom det varje söndag i Augusti är visning av Spinneriet med film osv kl 11.00, 13.00 och 15.00.
Välkomna då 50 kr i inträde.

         


På kvällen var vi i Dungen på grisfest med familjen Ask och familjen Nilsson. Vilka som spelade blev jag adrig klok på ....alltså vad de hette....men men....bättre drag nästa gång kanske....
Det var en kul kväll och man träffade lite gamla bekanta och så...

      Joakim kände sig ung bland de Younger boys....Jörgen och Johan...mina gamla klasskompisar.


Söndag var det då dags för Tosselilla. I samma sällskap som i kvällen innan, familjen Ask och Nilsson.
Vi var där lite efter 10 och åkte hem lite efter 18. Det var en heldag med karuseller,bollhav, båtturer, fika, tarzanstigar, bad .....ja allt som kunde testas blev testat...ok inte de större karusellerna....( vi vuxna vågade inte!!!!)
  Isabelle tyckte dock att det var lite tråkigt eftersom hon är lite äldre än övriga.....så fick hon inte åka de karuseller som de mindre tyckte var roliga...jaja.....så blir det ju ibland.....med sen kom vi i badet   och då var det glömt!!!!

                 

Ja efter detta äventyr intog vi McDonalds i Ystad för lite kvällsmat....vi konstaterade att det varit en rolig dag och att vi ska göra om det.....NÄSTA ÅR!!!!

Denna vecka blir det mest städa, baka, fixa, handla,.....osv till helgen ska jag ha 30 års fest....lite i efterskott!!!


Ha det bäst alla!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner jag igen något av namnen på the younger boys? Jag tror de, har jag rätt för mig? :)

2009-08-04 @ 21:25:28
Postat av: Mia

Namnet kom tydligen inte med på förra

2009-08-04 @ 21:26:06
Postat av: Maria

Andersson och Widerberg

2009-08-04 @ 21:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0