scout för en helg!

Ja,  i helgen har man då varit ute i skogen och lekt scout.

Familjeläger i Åhus.
Samling kl 9.00....då stod där 4 bilar så jag blev lycklig....jipppiii då kom vi inte sist!!!
Tjiiii fick jag....det var alla!
Så iväg bar det till Åhus.

Väl framme räknade jag hur många vi var som mesta...några åkte hem på kvällen.....
alltså var det 7 scouter , 4 föräldrar och ca 15 ledare!!!!

Lite tråkigt kan jag ju tycka....vi fick lappar om lägret i maj-juni nån gång.....och så är det inte fler som kan....lite trist för ledarna som planerat och engagerar sig i föreningen ideellt....

Men vi få som var där hade en kul helg....
Vi har slagit upp tält, gjort tavlor i sand och lim med strandmotiv...min blev så fin....haha.
Haft lekar på stranden, några badade...min son bla med kläderna på ...la sig ner i pölen och rullade!!!!
jaja....han tyckte det va kul! Och så fick vi ju användning för lite av all packning som skulle med!
Det har varit lägerbål, tipsrunda, gjort tårtor till en ledare som fyllde år osv.

Tyvärr blev Alexander allergisk så fort vi kom dit så vi tog det säkra före det osäkra och sov inne i stugan.
Men gud vilket hårt golv....och så detta tunna liggunderlag.....blev inte många timmars sömn det kan jag lova...ovanpå det så var där några stycken i samma rum som drog timmarstockar så gardinerna fladdrade....

jaja....det e´så det är när man e´på läger.

Här kommer lite bilder från helgens bravader:
   

  

   

   

   

  

ha en skön söndagkväll, det kommer jag ha i soffan....e´ganska sömning nu!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: rebecca

låter som en bra helg trots lite barn och föräldrar. Hm va håller du på me på kortet. Haha. .d ser lite kul ut. Kram

2009-08-30 @ 19:57:14
Postat av: Maria

Det var en lek där man skulle lyfta påsen med munnen. Sen klipptes den av kortare och kortare. Alexander var med till sist...vann med några till då var det bara en bit av botten kvar men de vek sig dubbla utan att trilla och fick upp påsen ....dock fulla med sand i ansikte och mun!

2009-08-30 @ 21:19:43
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0