redo

Ja då var det dax för skolstart idag!



Barnen kom upp utan för mycket tjat.....klä sig, äta frukost...kolla väskan osv.
Isabelle ville åka bussen men Alexander ville åka bil.
Så iväg bar det med barn, skolväskor, väskor med regnkläder osv.
Alla var förväntansfulla när vi kom till skolan....nya förskolebarn, nya elever i klasserna....
Isabelle såg jag inte röken av....kanske pinsamt med mamma i skolan när man börjar fjärde klass.

Alexander hittade klasskompisar direkt.....tycker nog han har blivit lite tuff....
När vi stod där ute och väntade på att gå in så kom han fram till mig och sa:
- Gå till bilen nu mamma.....DU KAN KÖRA HEM!!!!!
- AMEN.......jag då....jag vill ju se ditt klassrum......och så ska jag bara......
- ok men du behöver inte bli här hela dagen!!!!!

Ja den lille skiten börjar också bli stor, men samtidigt var det skönt att han tyckte så eftersom han annars gärna vill ha en med....

Så 8.30 körde jag hem.....

HUSET TOMT.....JAG ENSAM........kändes lite sorgset.....första gången sen sommarlovet började........ja nu är verkligheten i kapp oss igen....ingen semester här längre.....

Bestämde mig för att bara vara och njuta av lugnet idag....helt ensam......


så det har blivit lite dator, skrivit barnens scheman till fritids bla, såpa på tv:n, läst lite i min bok......absolut inte gjort något av värde....för omgivningen kanske....men för mig.....har bara tänkt på mig själv hela fm....trodde jag...lugnet försvann vid 10 när jag fick arbetare på loftet.
Det har bankats, stampats, slipast, sågats.....jag vet inte allt...bara hörts de irriterade ljuden....
Men gud så skönt ändå att Bertil har tid att springa där uppe och fixa och dona åt oss.....så att vi någon gång kan flytta upp!

Alexanders buss kom 12 och min första fråga var som vanligt:
M: -Vad har du gjort idag???
svaret kom snabbt:
A: -Måste du alltid fråga det?
M: -Amen det är ju första dagen....du kan väl berätta...
A: -Det är faktiskt mycket nu, jag går i tvåan, vi har engelska, det e mycket att komma ihåg....
M: -Har du lärt dig något på engelska idag? (läraren sa att de skulle ha engelska idag)
A: -jag sa att det var mycket, jag fattade ingenting, tjata inte....
M:-Ok, men vad var det till middag?
A: - AHHHHHHH.....köttbullar
M: - Vad hette den nya killen i klassen? (Jonathan visste jag ju så klart redan men där var en till).
A: - Jonathan. För han känner jag ju innan, den andra känner jag inte så det vet jag inte!
Vi la ner diskussionen......för jag vet att Joakim också kommer fråga ikväll och då blir han bara irriterad för han redan har berättat.

Isabelle kommer 14.30. Tänkte att hon skulle få gå hem själv...eftersom hon har planer på att sluta fritids tror hon...så hon får börja testa och vänja sig lite efter lite....och hon cyklar ju själv till Tommarp....så då kan hon gå från möllan och hem oxå tycker jag...

Ikväll blir det möte på fritids......annars inga planer...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0