Morfar 86 år!

Idag är det den 11 augusti 2009 och min morfar Willy skulle blivit 86 år.
Tyvärr gick han bort alldeles för fort den 19 maj 2004.


HAN VAR BARA BÄST!!!!



Min älskade morfar

Du är borta.
Finns inte hos oss mer.
Saknaden är stor,
men i mitt hjärta,
Du i ett eget rum bor.
Jag saknar Din röst
och ditt härliga leende.
Det kan ingen ta ifrån oss.
Minnena av dig lever vidare,
alla roliga stunder vi haft tillsammans
är sparade på en speciell plats.
Du var en omtyckt person,
kände alla och ville alla väl.
Jag kände mig alltid speciell,
tillsammans med dig.
Du stöttade och hjälpte i svåra stunder.
Min egen hjälte.
Nu är Du borta.
Men för mig kommer Du,
alltid att leva vidare.
Tomrummet efter Dig
blir svårt att fylla.
Du finns i mina tankar
Nu och i evighet.
Jag älskar Deig!
Min morfar, Willy -
" Carlsson på taket"!

Maria 040522

   

Ta mej till havet

Text och musik: Peter Lundblad


Vi tar vägen mot stranden, vi som aldrig setts förr,

att du vågar gå med mig i från trängsel och vin.

Det var enkelt för båda, bara öppna en dörr.

Sommarnatten är från och med nu din och min.
 Med en suck rullar vågorna in.


Ta mig till havet och gör mig till kung,

kung över sommar`n och natten.

Sanden är fuktig och kvinnan är ung,

galen av längtan är jag.

Dofterna samlas och luften blir tung,

ta mig till havet och stanna tills natten blir dag.


Kanske något berusad fastän glasklar ändå

när ett sinne i taget fylls av allt jag kan få.

Om jag lever i morgon spelar ingen roll alls.

Vi har hör havet spela våran sommarnattsvals.

Jag vill ha dig när natten ser på.


Ta mig till havet och gör mig till kung,

kung över sommar`n och natten.

Sanden är fuktig och kvinnan är ung,

galen av längtan är jag.

Dofterna samlas och luften blir tung,

ta mig till havet och stanna tills natten blir dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0