Ibland kan det bli lite väl mycket....

Ja vecka började med ledig dag efter att ha jobbat hela helgen!
Det blev en runda till friskhuset, sen på kvällen var det scoutinskrivning.

På tisdagen var det jobb hela dagen+ personalmöte och på kvällen hade lärarna i klass 2 och 4 lyckats pricka in föräldramöte samma kväll men på olika ställen. Det blev till att skaffa barnvakt och åka på vars ett håll!

Onsdagen skulle jag jobba 17-22...men vi hade planerat in en liten utflykt med jobbet till Spinneriet....
så kl 11.00 styrde jag bilen mot S-hamn för att hämta vår goda mat och tårta. Ner till spinneriet och fixa med bord och stolar och lite så. Bussarna gick från jobbet vid 12.30 så efter en stund dök 7 glada boende och 8 gladare personal upp. Vi hade en så mysig em tillsammans.....men det var tungt att jobba till 22.00 sen efter denna hel dag. Men det var det värt....!!!!

På väg till Simrishamn.....

Torsdagen blev ännu en intensiv heldag på jobbet. Vi hade frisörskan där för klippningar av alla boende.....bokade tid själv oxå...var verkligen på tiden!
En boende skulle på läkarbesök så det blev en färd till S-hamn med henne. Man kan få sig många goda skratt när man är ute med dementa människor... vi kom tillbaka till jobbet 13.50 och 14.00 var det gudstjänst....
Slutade halv fem och då körde jag och tränade en sväng...

Idag fredag har jag jobbat heldag igen....suck.....har visseligen varit en lugn dag bara ett schemamöte på ca 1 timme. Men idag har jag varit så sjukt trött hela dagen.....gäspat....knaprat alvedon för att få bort huvudvärken....men utan framgång...
Sen in till S-hamn, tanka, ta ut pengar....sen beställde vi faktsikt pizza ikväll för jag orkade inte fixa till kycklingen ikväll.
Golvet till ovanvåningen har också kommit idag...spänande....
Sen blev det packning till familjeläger i helgen med scouterna. Alexander och jag ska iväg...övriga familjemedlemmar är inte intresserade!
Fick för mig att färga kalufsen också ikväll...var i stort behov i detta råttfärgade blekta hår....

  före...

  efter...


Tror det blir lite fredagsmys i soffan nu....

Ha en trevlig helg alla!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: rebecca

fin du blev min vän! Men du va fin innan oxå. Kram

2009-08-28 @ 22:10:58
Postat av: Maria

Tack tack! jo lite färg behövdes allt

2009-08-30 @ 21:25:35
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0