Tuff dag för Isabelle!

Idag var det sista skoldagen för en av Isabelles bästa kompisar...hon flyttar uppåt i landet på söndag....
lite trist för de har kommit varandra mycket nära nu de sista veckorna...har lekt mycket och alltid haft kul och skrattat och skojat!
Isabelle gav henne några hästböcker i present och gjorde ett fint kort åt henne. Sorgligt!

När vi sen kom hem idag så hade Isabelles kanin Ida dött!
Ida fick hon när hon var ca 3,5 år...så hon har funnits med i nästan 8 år.
Jag skulle ge dem mat men Ida kom inte ut som hon alltid gör...tokig i mat..så jag misstänkte det värsta...och jo då...när jag öppnade den andra delen av buren så låg hon där!!!!!
Isabelle kom precis ut när jag stängde dörren..hon såg på mig att det var något så det var bara att berätta....och hon blev så ledsen...och jag med!!!!

Vi ordnade ett fint hörn i trädgården...grävde upp någon buske och så.....allt för att Ida skulle få en fin plats att vila på! Så nu är hon begraven....sorgligt..man är så vann att hon kom hoppande...helst över Alex för att komma först till matskålen eller vattenflaskan.....sen när maten var upphälld så välte hon alltid skålen upp och ner och sorterade ut det goda!!!! Och hon älskade att springa ute på åkern i koppel....ja ...nu e den tiden förbi... 

VILA I FRID IDA!!!!!





Så här fin blev graven...

Ja det har varit en kämpig dag för Isabelle...mycket motgångar på en dag det!
Kvällen avslutade vi på fritidsgården i skolan med lite påskpyssel och chokladpralin tillverkning...så lite kul blev det till slut !
Och så gick ju Mattias och vann Let´s Dance....hennes favorit!

Trevlig helg på er alla....
Jag är ledig hela långa helgen!!!!!!!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0