Ett litet inlägg av en trötter...

hej hej igen...var ett tag sen....

hänt sen sist...?????

JOBB,JOBB,JOBB,JOBB,JOBB.....  ja ni förstår nog vad jag menar...har nu jobbat fredag, lördag, söndag, måndag, möte på jobbet i tisdags, onsdag...ska jobba 12.30-21 i dag och 6.45-15.45 i morgon fredag....PUST....sen e´ jag helt färdig för denna gång!!!!!!

Igår var det en tuff dag....en boende gick bort kvällen innan....
När jag körde till jobbet igår morse så föll tårarna från att jag lämnat barnen vid bussen hela vägen till jobbet....och då visste jag inte hur läget var med "denna". När jag kom fram och samlat mig i bilen såg jag att flaggan hissades till halv stång....suck.....hjärtat bulta och banka...NEJJJJJJJ........mer tårar...
Jag det var jobbigt...man fäster sig så otroligt vid sina tanter och gubbar....de är ju som en familj.
Var inne och tittade på "denna" innan begravningbyrån kom...så fin....så stilla...sån frid...mer tårar...

Vi pratade med vår förra chef vid ett annat tillfälle om just detta....att man inte kan låta bli att gråta när de går bort..speciellt när de anhöriga kommer också och är ledsna.....men hon sa bara att då har man inte jobbat för länge inom vården när man kan och känner känslor.

Nej nu ska jag hoppa i duschen...så har jag det gjort i varje fall annars blir det inte många knop gjorda innan jobbet...


                                                          

                                                                  Vila i frid  .....

                                              Du är saknad av mig...och många många flera

                                                              Nu har Du kommit hem...


Kommentarer
Postat av: Susanne

Förstår precis! Ibland när man kommer hem o har jobbat en intensiv period så orkar man inte öppna datorn o kolla vad som hänt. Energin räcker endast till det nödvändigaste. Visst värker det i hjärtat när någon av dessa fina gamla "går bort". Man har kanske jobbat tillsammans med denna personen under en lång tid. Då är det lätt att det rullar en tår ner för kinden, och så får det vara. Tycker att det känns bra. Alla skall sörja på sitt sätt, för att sedan gå vidare. Men i dom stunderna känns livet tungt. Det är då man vet att livet har ett slut. Andra som inte jobbar på samma sätt har kanske svårt att förtå att man kan känna sig ledsen en tid. / Kram Suss

2010-03-13 @ 11:03:39
Postat av: Maria

Ja det är ju skillnad på jobb och jobb!

Håller helt med dej...

Ha en skön helg!

Kram

2010-03-13 @ 17:16:18
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0