Ved och målning!

Ibland kan det vara skönt att vara ledig från jobbet !!!!
Bara ta det lungt och njuta... 

Ja ja ...men så var inte fallet idag!

På dagens program hade jag ved och målning!!!
Lite över 7 i morse gick jag ut och börja flytta ved in i boden...
Svärfar Bertil kom vid 10 och vi kämpade på i värmen....

Isabelle flydde fältet 10.30...tog cykeln till Tommarp till mormor där Maximillian, Robin ( hans hund), Monica och Emmy var. Hon var borta hela dagen ...kom vid 15.00 ca.

Bertil och jag fortsatta med vårt projekt....och helt plötsligt så var det fullt!!! Äntligen...

   18 kubik ved räcker ett tag!

Men det var inte klart för det...nej då detta fanns kvar hemma hos oss   och hemma hos Bertil har vi 7-8 kubik kvar....!!!!!! Som ska flyttas hit....


Därför övergick jag till nästa projekt...målning.
Under barnens trädkoja har vi satt upp ett staket som ska målas...
 insidan klar....Alexander och jag fixade detta ganska fort...

sen var det dags för de lösa bräderna som ska sitta omlott på insidan...  


Alexander passade även på att bättra på dörren till friggeboden...



Sen målade jag baksidan av staketet.. .... vi har satt lite extra förstärkning till träkojan så de fick


bli svarta... ...så här ser träkojan ut.. .  

 
Klockan hade blivit lite mer nu så Joakim kom hem och vi fixade till lite kvällsmat, kebab i pitabröd som vi åt under

balkongen    ... sen var det dags att spika fast bräderna som torkade fort i


denna värmen...och efter det målade Isabelle och jag den sista sidan...  och nu


var det klart... 


Då kan vi snart köra hit de sista kubiken och börja stappla igen...suck....jag är ganska trött på allt vad ved heter  för tillfälligt....men i vinter när vi har fyr i kakelugnen så kommer jag känna igen varje lite vedbit som jag varit med och klyvt och stapplat!!!

Nu tänker jag hålla kväll!

Hoppas alla haft en bra dag i värmen... Bertil och jag höll på att smälta bort ett tag idag!!!

Kram kram 

Kommentarer
Postat av: Erika

Önskar jag hade haft din energi!=)

2009-07-02 @ 22:13:27
Postat av: Mia

Att ni orkade... Vi smet till stranden idag, ursäkten var att Samuel behöver "öva" på att vara på stranden.... :)

2009-07-02 @ 22:29:54
Postat av: Maria

Jo energin va det inegt fel på idag, men gud va svettiga vi va´!

2009-07-02 @ 22:49:02
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0